Friday, May 15, 2009

Beads and Sequins




Semasa my sis ke Brisbane baru2 ini, sempat juga dia membelikan i beberapa manik & sequin , antaranya seperti dalam gambar. Katanya, i akan rambang mata lihat koleksi manik2 di sana kerana terlalu banyak pilihan dan pelbagai jenis. My sis ni, kalau abroad memang rajin membeli barang2 yg berkaitan craft & arts terutamanya buku2 kerana di sana jauh lebih murah berbanding di Malaysia, banyak choice, latest dan lebih kreatif designnya.
Manik yang di beli untuk i ini, lebih kurang sama dgn yang ada di sini cuma ia lebih shining dan saiznya constant. Ia agak tebal dan tidak mudah pecah bila di ketuk. Ianya buatan Australia . I amat tertarik sequinnya kerana ia sangat 'glitters', kerana pada satu sequin, terdapat banyak pecahan warna, dan sgt cantik bila tersuluh cahaya. Harganya mungkin agak mahal sikit, tapi dari segi kualiti, memang berbaloi.

2 comments:

  1. Nampak menarik...mungkin selepas ini puan dapat menunjukkan gambar-gambar contoh hasil daripada menggunakan manik/sequin yang diimport dari nagara luar seperti ini...

    ReplyDelete